یکشنبه 18 شهریور  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

پلی به زیبایی طبیعت

پلی به زیبایی طبیعت

پلی به زیبایی طبیعت


نویسنده: ایران بوم گردی
27 تیر 1403



  • مقدمه :

پل طبیعت بزرگترین پل غیر خودرویی خاورمیانه و نخستین آن در ایران است. این پل یک پیاده راه ۳ طبقه بوده و ورود وسیله نقلیه به آن ممنوع است که با وجود 2 پارک بزرگ و تفریحی در 2 طرف پل، گردشگران بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود به این پارک می آیند. این پل از عرض بزرگراه مدرس می گذرد  و بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را بهم متصل می کند.

پل زیبای طبیعت

پل زیبای طبیعت

 

  • طراحی :

در سال 1388 فراخوانی از سوی شرکت نوساز عباس آباد در رسانه ها منتشر شد و طراحی این پل در قالب یک مسابقه انجام و اجرای آن در سال 1389 آغاز گردید. لیلا عراقیان در سال 1387 در این مسابقه شرکت کرد و طرحش برگزیده شد. این پل در سال 1393 افتتاح گردید.

پل طبیعت

پل طبیعت

  • اندازه و مشخصات :

این پل 7000 متر مربع مساحت دارد، طول آن 300 متر و عرض آن در نقاط مختلف بین 6 تا 13 متر متغیر است. در طراحی این پل از معماری پل های تاریخی مانند پل خواجو الهام گرفته شده و یک سازه با طراحی ارگانیک و شبیه به درخت و کاملا سازگار با محیط زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارک های فرانسه، کانادا، هلند،‌ بلژیک،‌ مالزی و استرالیا ساخته شده است.

آدرس :‌ تهران،‌ میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

ساعت بازدید : 6 و 30 دقیقه صبح الی 30 دقیقه بامداد

پل طبیعت

پل طبیعت

  • جاذبه های گردشگری پل :

 

پارک طالقانی :

پارک طالقانی یک پارک جنگلی در تپه های عباس آباد است. علاوه بر اینکه بسیاری از تفریحات تهران را در خود جای داده به تازگی بزرگترین پرچم ایران نیز در آن به اهتزاز درآمده است. از جمله امکانات ورزشی پارک می توان به میز شطرنج، زمین پینگ پنگ، زمین بسکتبال،‌ راه چوبی و زمین بازی کودک اشاره کرد.

پارک طالقانی

پارک طالقانی

پارک آب و آتش :

یکی از جذاب ترین پارک های تهران است که به پارک حضرت ابراهیم نیز مشهور است.

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش

پارک بنادر تهران :

دومین پارک موضوعی عباس آباد است و به بوستان سفرهای دریایی نیز شناخته می شود. در این پارک نمادهای دریایی جذابی وجود دارد که تماشای آنها در قلب تهران خالی از لطف نیست. پارک بنادر یکی از بهترین رستوران های دریایی تهران را نیز دارد.

بوستان بنادر

پارک بنادر

گنبد مینا :

بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه است که در نزدیکی پل طبیعت واقع شده و از جمله امکانات آن تماشای ستارگان و افلاک آسمانی، آموزش عکاسی نجوم، ستاره شناسی،‌تماشای فیلم های چند بعدی،‌ رصد آسمان با تلسکوپ در فضای آزاد و موزه گردی می باشد.

گنبد مینا

گنبد مینا

  • طبقات پل :

 

طبقه اول :

در این طبقه انواع کافی شاپ، رستوران ایرانی و فست فود قرار دارد که می توانید هر غذایی را دوست دارید سفارش دهید. مساحت طبقه اول 1450 متر مربع است که مجموعا حدود 300 نفر ظرفیت دارد. دیوارهای این طبقه شیشه ای است که این ویژگی، جذابیت آن را دوچندان کرده است.

فودکورت پل طبیعت

فودکورت پل طبیعت

طبقه دوم : 

این طبقه فضای زیبایی برای پیاده روی و عکاسی است. در این طبقه نیمکت هایی برای استراحت تعبیه شده است. پوشش گیاهی زیبا و فضای سبزی که در این طبقه قرار دارد زیبایی آن را چند برابر کرده است. همچنین در شب ها که این سازه پر از نور و رنگ می شود می توان سوژه های نابی شکار کرد. مساحت این طبقه 2870 متر مربع می باشد. 

نمای زیبا از پل طبیعت در شب

نمای زیبا از پل طبیعت در شب

طبقه سوم :

این طبقه که در حدود 571 متر مربع مساحت دارد چشم انداز بسیار زیبایی را از تهران پیش روی شما قرار می دهد. 2 سکو در ضلع شمالی و جنوبی این طبقه قرار گرفته که برای عکاسی و تماشای غروب جای دنج و فوق العاده ای است.

نور پردازی پل طبیعت

نور پردازی پل طبیعت

  • سخن آخر :

تهران شهری پر دود و شلوغ است اما جاذبه های زیادی دارد که با مراجعه به آن ها خاطرات خوبی برایتان رقم میخورد. در زمان های خاصی از روز بخصوص غروب و شب پل طبیعت بسیار دیدنی است پس آن را از دست ندهید.

نور پردازی زیبای پل طبیعتنور پردازی زیبای پل طبیعت


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها تهران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ